“Odmor gospodina Hulota” (1953.), edukativna projekcija filma Jacquesa Tatija

27.2.2021

SRIJEDA, 11. PROSINCA 2013. 18:00, dvorana 3 Središnje knjižnice, Slobode 2 “Odmor gospodina Hulota” (1953.), edukativna projekcija filma Jacquesa Tatija Odmor gospodina Hulota (Les Vacances […]

SRIJEDA, 11. PROSINCA 2013.

18:00, dvorana 3 Središnje knjižnice, Slobode 2
“Odmor gospodina Hulota” (1953.), edukativna projekcija filma Jacquesa Tatija

Odmor gospodina Hulota (Les Vacances de M. Hulot, 1953), Francuska, c/b, 96 min, Cady-Films/Discina
Režija: Jacques Tati
Scenarij: J. Tati, Henri Marquet, Jacques Lagrange
Direktor fotografije: Jacques Mercanton, Jean Mousselle
Gllazba: Alain Romans
Uloge: Jacques Tati (Hulot), Nathalie Pascaud (Martine), Michéle Rolla (teta), Louis Perrault (Fred), André Dubois, Valentine Camax.

Simpatični gospodin Hulot kreće na odmor u Normandiju u svojemu starom automobilu. Dolazi u mali hotel pokraj plaže gdje njegovo nekonvencionalno ponašanje ubrzo izaziva čuđenje i prigovore drugih gostiju, ali Hulot se na to ne obazire, štoviše svojom nespretnošću uzrokuje brojne štete. Zabavlja se družeći se s dražesnom Martine, jednom engl. staricom i djecom.

Drugi cjelovečernji Tatijev film, ujedno prvi u kojemu je u potpunosti definirao svoj tipični lik – visokog, pomalo nespretnog, šutljivog osobenjaka s lulom. Autor je satiru na ljetovanja odn. “histeriju” turizma uobličio kroz slijed komičnih događaja koji tvore vrlo jednostavnu fabulu i razrađuju poetiku slapsticka – pažljivo razvija vizualne gegove te ih obogaćuje gegovima temeljenim na šumovima i zvukovima različitih naprava izbjegavajući dijalog. Pomno profilirajući niz sporednih likova gostiju i ugostitelja, Tati ironizira konvencionalne vrijednosti srednje klase naglašavajući prirodnost glavnog lika, ali upućuje i na njegovu egocentričnost. Stoga iza blagohumornih opservacija (prožetih i melankolijom) životne svakidašnjice film očituje i stalne, dublje motive slapsticka – konflikt s objektima i tehnikom kao i temeljnu iracionalnost zbivanja.
Film je postigao izniman komercijalni uspjeh, nagrađen je specijalnom nagradom u Cannesu te definitivno etablirao Tatija kao filmskog autora.

B. Kragić

(izvor: Filmski leksikon Leksikografskog zavoda Miroslav Krleža)